click this you can save my life,TQ

2014年4月18日星期五

Find You 找到你 by Zedd ft. Matthew Koma & Miriam Bryant 【中译】


Silent love is calling faith
无声的爱在呼唤诚信
To shatter me through your hallways
为了粉碎我通过你的走廊
Into echoes you can feel
化成你可以感受到的呼应
And rehearse the way you heal
然后排练你治疗的方式

Make them dance
让他们跳舞
Just like you
就像你一样
Cause you make me move
因为你让我动弹
Yeah you always make me go
对你总是让我前进

I'll run away with your foot steps
我会跟着你的脚步逃跑
I'll build a city that dreams for two
我会建造一座属于我们两人的梦想城市
And if you lose yourself
而如果你迷失了自己
I will find you
我会找到你

High on words
太多的字眼
We almost used
我们几乎用
We're fireworks with a wet fuse
我们是拥有一个湿导火线的烟花
Flying planes with paper wheels
用纸造轮飞翔的飞机
To the same Achilles heels
以同样的死穴

Make them dance
让他们跳舞
Just like you
就像你一样
Cause you make me move
因为你让我动弹
Yeah you always make me go
对你总是让我前进

I'll run away with your foot steps
我会跟着你的脚步逃跑
I'll build a city that dreams for two
我会建造一座属于我们两人的梦想城市
And if you lose yourself
而如果你迷失了自己
I will find you
我会找到你

(yeah you always make me go)
(对你总是让我前进)

Open up your skies
打开你的天空
Turn up your night
开启你的夜晚
To the speed of life
为了生命的速度
Turn up your night
开启你的夜晚
Put your love in lights
把你的爱放进光火里
Turn up your night
开启你的夜晚
I will find you
我会找到你

Make them dance
让他们跳舞
Just like you
就像你
Cause you make me move
因为你让我动弹
Yeah you always make me go
对你总是让我前进

(yeah you always make me go)
(对你总是让我前进)

I'll run away with your foot steps
我会跟着你的脚步逃跑
I'll build a city that dreams for two
我会建造一座属于我们两人的梦想城市
And if you lose yourself
而如果你迷失了自己
I will find you
我会找到你

(yeah you always make me go go go go go)
(对你总是让我前进)
Turn up your night
开启你的夜晚
(go go go go)
Turn up your night
开启你的夜晚
(go go go go turn it up turn it up)
(go go go go 开启它 开启它)
Turn up your night
开启你的夜晚
I will find you
我会找到你

Make them dance
让他们跳舞
Just like you
就像你一样
Cause you make me move
因为你让我动弹
Yeah you always make me go
对你总是让我前进

ps:To shatter me through your hallways,Into echoes you can feel,And rehearse the way you heal,这一段比较复杂(个人觉得),大概是说用心之走廊把某人粉碎(shatter)成一种只有自己能感受到的呼应,然后再把某人治疗成原状之类的....大概?好病娇!
ps 2:是说一开始我听这首歌时还以为是少年唱的!结果不是!声音也太嫩了吧!XD

没有评论:

发表评论