click this you can save my life,TQ

2016年11月24日星期四

Star Sky星空 by Two Steps From Hell 【中譯】


左邊是純音樂,右邊是原版

Star Sky星空 —— Two Steps From Hell 

Here we are
我們在這裡
Riding the sky
乘著天空
Painting the night with the sun
為夜晚畫上了太陽
You and I, Mirrors of light
你和我,光明的代表
Twin flames of fire
一對火焰的光芒
Lit in another time and place
在另一個時間和空間里被點燃

I knew your name
我曾知道你的名字
I knew your face
我曾熟悉你的臉龐
Your love and grace
你的愛和魅力
Past and present now embrace
過去與現在此刻相融
Worlds collide in inner space
世界在思想領域里碰撞
Unstoppable, the song we play
無法停止,那首我們彈奏的歌曲

Burn the page for me
幫我快速越過這頁吧
I cannot erase the time of sleep
我無法消除那靜止的時間
I cannot be loved so set me free
我無法擁有愛情所以讓我自由吧
I cannot deliver your love
我無法表達你的愛
Or caress your soul so
或是擁抱你的靈魂 於是
turn the page for me
幫我掲過這一頁吧
I cannot embrace the touch that you give
我無法接受你給予的觸碰
I cannot find solace in your words
我無法在你的話語里找到慰藉
I cannot deliver you your love
我無法實現你所謂的愛情
or caress your soul
或是擁抱你的靈魂

Age to age
時光逐漸老去
I feel the call
我感受到了那呼喚
Memory of future dream
未來夢想的記憶
You and I, riding the sky
你和我,乘著天空
Keeping the fire
維護著那火焰
Bright from another time and place
從另一個時間與空間發出光芒

I know your name
我知道你的名字
I know your face
我知道你的臉龐
Your touch and grace
你的觸摸和仁慈
All of time can not erase
不管任何時候都無法拭去
What our hearts remember stays
我們心裡面記住保留的
Forever on a song we play
永遠都是那一首我們演奏的歌曲


Burn the page for me
幫我快速越過這頁吧
I cannot erase the time of sleep
我無法消除那靜止的時間
I cannot be loved so set me free
我無法擁有愛情所以讓我自由吧
I cannot deliver your love
我無法表達你的愛
Or caress your soul so
或是擁抱你的靈魂 於是
turn the page for me
幫我掲過這一頁吧
I cannot embrace the touch that you give 
我無法接受你給予的觸碰
I cannot find solace in your words 
我無法在你的話語里找到慰藉
I cannot deliver you your love 
我無法實現你所謂的愛情
or caress your soul
或是擁抱你的靈魂






ps:這個Two Steps From Hell並不是樂團,而且一家公司,並且專注的音樂類型是sound track也就是原聲帶,大多都很古典詩意大氣的歌!點進維基百科~ 如果有注意到的話,其實這間公司提非常非常多的電影做過OST啊百度百科點這裡~ 甚至網上很多自己做視頻的大大都用過這首歌,我自己就在不同影片上聽過幾次了 這間公司創作的歌都很贊!都是會讓人覺得熟悉的歌,因為都在電影里你可能聽過可是卻忘記罷了

没有评论:

发表评论