click this you can save my life,TQ

2014年9月6日星期六

Everybody Wants To Rule The World 每个人都想控制世界 by LORDE 【中译】




Welcome to your life
欢迎来到你的生活
There's no turning back
那里没有回头路
Even while we sleep
即使在我们睡着时
We will find you
我们会找到你
Acting on your best behaviour
表现着你最好的一面
Turn your back on mother nature
不去面对你的本性
Everybody wants to rule the world
每个人都想控制世界

It's my own design
这是我自己的设计
It's my own remorse
这是我自己的悔恨
Help me to decide
帮助我做出选择
Help me make the most
帮助我争取很多的
Of freedom and of pleasure
自由以及欢乐
Nothing ever lasts forever
没有永远的地久天长
Everybody wants to rule the world
每个人都想控制世界

There's a room where the light won't find you
那里有个房间是光线无法找到你的
Holding hands while the walls come tumbling down
牵着手当那墙壁即将倒下
When they do I'll be right behind you
当他们行动时我会在你身后
So glad we've almost made it
很高兴我们几乎办到了
So sad we had to fade it
很遗憾我们必须结束它
Everybody wants to rule the world
每个人都想控制世界
Everybody wants to rule the world
每个人都想控制世界
Everybody wants to rule the world
每个人都想控制世界


ps:虽然Everybody wants to rule the world也可以翻译成【每个人都想统治世界】,但是因为【统治】这个字眼有点像想得到权力的意思,但是这首歌里我找不出和权力有关的感觉,所以我就翻译成了【控制】
【rule】这个字眼在这首歌里给我的感觉就是他们(?)想自由的控制他们自己的那片世界的意思,有点像是超能力的意思
ps 2 :而且统治这个字很中二 XD

没有评论:

发表评论